من یه طلبه ام


حب خدا


امسال درباره خواستگاری دختر از پسر قرار بود برای کتاب نظام خانواده در اسلام یه تحقیقی ارائه بدیم

من هم داوطلب شدم که دربارش تحقیق کنم..

تو یکی از کتابا یه حدیث دیدم که امیدوارم هیچ وقت فراموش نکنم

این حدیث از امام صادق هست که میگه:چون قلبی از عشق خدای سبحان تهی گشت،خداوند ان را گرفتار محبت غیر خود میکند.

حرف حق جوابی نداره...
اخیش.. خواهری نجاتم دادیاا..

فک میکردم الان همه ناراحت میشن.. کلا واسه همین نمیخواستم بذارمش.. ولی امروز این متنو خوندم عزممو جزم کردم و گذاشتمش..

ممنون از حضورت.. التماس دعای فرج
کاملا درسته:)
التماس دعا
ممنون از شما..

محتاجیم به دعا..
خب راستش اکثرافراد که از اینترنت به خصوص وب سایت استفاده میکنن نوجوان و جوان هستن
این سن،سن حساسیه و توی این فضای مجازی عشق های زودگذر و وابستگی هایی کاذبی به وجود می آید توی این روابط دخترا خیــــــــــلی بیش تر از پسرها وابسته میشن و حتی در فضای حقیقی
نمیدونم این واقعا معضلی هست 
اینجور حرف زدنا که گاها هممون اینطوری میشیم برا اینکه که خدا رو نشناختیم
قطره من میگم با نوشتن همچین پستی ادم بیشتر افسرده میشه تا حالش بهتر شه..

میگم به نظرت من اشتباه فکر میکنم؟..

حرفتو قبول دارم.. :)

موفق باشی..
سه شنبه ۴ اسفند ۹۴ , ۲۱:۵۷ محــــــ ـــــــمد
بسم الله الرحمن الرحیم

مطلبی که نوشتین ناراحت کننده و مشابه واقعیتی است که امروزه در دنیای مجازی و حقیقی زیاد اتفاق می افتد و دلیل آن هم وابستگی های نادرستی هست که به دلیل عدم رعایت اخلاق اسلامی از طرف دختر و پسر اتفاق می افتد.

خداوند دوست دارد مردی به همسرش محبت کند و همچنین عکس آن، اما همانطور که گفتم، زمانی که این دو فرد ازدواج کرده باشند این صحیح و مورد رضایت خداوند است، اگر بخواهد به غیر از این باشد، باعث عدم رضایت خدا و اهل بیت خواهد شد و اون فرد خدایی نکرده ممکن است به گناه آلوده بشه و از خدا و اهل بیت هرچه بیشتر فاصله بگیره.

لذا دخترها و پسرهای مجرد و مسلمان باید سعی کنند از این رابطه های نادرست دوری کنندو رابطشون و توسلشون رو با خدا و اهل بیت حفظ کنند که ان شاء الله این عزیزان فرد مناسبی رو برای زندگی در مسیرشان قرار بدهند و بدین صورت به رضایتشان دست پیدا کنند.

برای خود حقیر زیاد پیش اومده که متاسفانه وجود خدارو از یاد میبریم و گاها برای رفع مشکلی، دست به دامن چندین نفر خواهیم شد، ازدواج هم مانند همین مسئله هست، اگر اعتقاد داشته باشیم که خداوند به فکر بندگانش هست و فقط از او بخواهیم، از عزیزانش (اهل بیت) کمک بخواهیم، قطعا خداوند راه روشنی را پیش روی ما قرار می دهد.

التماس دعا



سلام علیکم

با نظرتون کاملا موافقم.. اجرتون با خدا

ان شا الله هیچ وقت گرفتار این مشکلات نشید

ممنون از حضورتون..

محتاجیم به دعا
نه خیرم ایکی بار نفرستاد خودش دوبار اومد:(
اره به نظر ادم هرچی دردش رو بگه بدتر میشه تا بهتربشه
خودم که ایجوریم
ایکی بار فرستادی.. :)

باشه بیر دفعه..

میرم دومی رو حذف میکنم که کسی نبینه.. ;)

خود من هم همین جوریم.. وقتی درد و دل میکنی اون یکی هم با ناراحتی گوش میده ادم حس میکنه خیلی بدبخته

واسه همین دوست ندارم به کس دیگه ای بگم..

ادم با خدا درد و دل کنه بهتره.. هم مطمئنی حواسش بهت بوده و کاملا حرفاتو شنیده هم بعدش سبک میشی

ممنون از حضور خواهر..

التماس دعای فرج
شما از دید خودت نوشتی ، اون شخص که اون متن رو نوشته هم از دید خودش !
گاهی افراد در دو دنیای متفاوت زندگی می کنند و لزومی نداره این دنیاها با هم ادغام بشه ، گاهی همپوشانی داره ...

و در کل باید گفت حتی ؛ بین تمام افرادی که متنایی به جنس مضمون همین متنی که ابتدا نوشتید که من میدونم :D از کجا برداشتید :)) با یه نفر دیگه که باز هم شاید عین همین کلمات رو بکار برده ، زمین تا آسمون با هم قضیه فرق داره.

اتفاقا ابتدای پست به نکته ی مهمی اشاره کردید و اونم زود قضاوت نکردن است.
پس در برخورد با تک تک و یا تمام این قسم متن ها یک جور قضاوت نکنیم.
:)

امضاء:  پیر مرد 30 ساله !
:))
خوبه که میدونین از کجا برداشتم..

واقعا من تو بیان میام از این پستا میبینم.. میرم این جا از این پستا میبینم..

میام وب شما از این پستا میبینم.. :)

وب **** از این پستا میبینم..

حرفاتونو تقریبا قبول دارم ولی واقعا زیاد که بهش فکر کنید افسرده میشید.. باز هم میگم این نظر منه.. ربطی به عقاید باقی طلبه ها نداره..

شما هم زود قضاوت نکنین.. موفق باشید

ممنون از حضورتون

التماس دعای فرج..
چرا همش گارد میگیرد که به طلبگی به دین به اسلام ربط ندید :)

این هم نوعی قضاوت بود هااا

وب من که از این جور چیزا توش نیست!
:)
دیدید زود قضاوت کردید؟!

من نمیتونم درباره دیگران نظر بدم که افسرده میشن یا نه ، چون از هیچ چیزی جز چند جمله اونم ممکنه توی هر شرایطی طرف زده باشه!
نباید همه رو جمع بست.
و این جا شما مشمول قضاوت درباره دیگران میشید.

میتونم از دین براتون مصداق بیارم برای اشتباهتون :)
اما چون نظر شخصی خودتون رو میگید ، گفتید منم امتناع میکنم از مصداق دینی!
و اینکه
اتفاقا بهتره نظر شخصیتون رو توی این مسائل تنها متغییر در نظر نگیرید و دین اسلام :) و طلبگی چیزای هم داره که اگر در کنار نظرتون قرار بدید این جور نتیجه نمیگیرید و ...
:)
و باز هم بگم که من اصلن مدافع هیچ کسی نیستم و کار دیگران رو نه تایید و نه رد میکنم ، چون اصلا از هیچ چیزی خبر ندارم !

خب به هرکی یه چیزی میگی فکر میکنن اینو تو حوزه یادمون دادن..

یه نوشته بزرگ قدیمی رو هم گذاشتم که همه بدونن این حرف خودمه و ربطی به طلبه بودنم نداره..

اتفاقا چند روز پیش یه همچین چیزی گذاشته بودین میام میگم کدوم رو.. شاید هم من بد متوجه شدم..

باشه بیارین.. نه امتناع نکنین.. مصداق روبیارین..

گفتم که اگه اشتباه میکنم بگین..

من فقط یه حدیث اوردم.. نتیجه دیگه ای نگرفتم.. و یکی هم اینکه گفتم زیاد اینطور مطالبو ننویسین.. چون افسرده تر میشید
سه شنبه ۴ اسفند ۹۴ , ۲۲:۵۴ ❤منتـــظر المـهـدی❤
++
ممنون از حضور خواهرم..

من که هیچ کدوم از 13 تا نامه ی تو رو نتونستم بخونم:)

التماس دعای فرج
قول میدم آخرین کامنتم باشه واسه این پست :D

مثلا همین الان شما با گذاشتن اون متن از اون بنده خدا، و ابراز نظر کردن و نظر دادن دربارش و عاقبت افسرده شدنش :)
چون من شناختمش
باعث شدید غیبت اون بنده خدا بشه و این همه بحث بشه دربارش !

به نظرم خود متن طرف رو حذف کنید بهتره...

در هر حال الان ذهن من درباره نویسنده اون متن فوق ، کمی مخدوش شد!

من الله توفیق!
:)
چرا قول میدین؟.. من حرفی زدم

خب شما بگین کجا اینو خوندین.. شاید من از همونجا کپی نکرده باشم..

شاید این متن کلا تو نت منتشر شده و هرکسی یکی از اینا داره..
من تو گناه شما شریک نمیشم :D
نچ
هم من میدونم هم شما و شاید چندین نفر دیگه!

به هر حال وظیفه من گفتن این موارد بود:
1- قضاوت نکنیم درباره دیگران در هر صورت ( ارجاع به هراران حدیث و آیه که در باب همین نکته)( ولی یک حدیث ناب از امیر المومنین علی (ع) است که واقعا تکان دهنده است!، مضمونش اینه که اگر توی ذهنمون درباره دیگران قضاوتی را عبور دهیم یه مرتبه اشتباه است (یه کلمه خاص داره که حضور ذهنم نیست) و اگر اون قضاوت رو به زبون بیاریم و به دیگران بگیم مرتبه خطا و گناهش میره بالاتر ( باز هم یه کلمه خاص داشت ).
حضرت آیت الله بهجت نیز درباره این مورد سخن گفتند و گفتند اگر حتی توی ذهنمون قضاوتی و یا برچسبی رو درباره کسی عبور بدیم ، مثلا بگیم دماغ طرف چهقدر بزرگ است! ( صرفا توی ذهن) باز هم کار خطایی است و ..... هزاران مورد دیگه

چون ما فقط داریم به چند جمله که طرف توی شرایط خاص خودش آورده داریم قضاوت میکنیم.

2- چرا ابتدا قضاوت درباره متن و سپس شخصیت آن بنده خدا را به قدری تنزل بنماییم و به خود اجازه دهیم که برچسب افسرده! به او بچسبانیم.

3- دیگه حسش نیست، شب بخیر :)

باشه شریک نشید..

من قضاوتش نکردم.. گفتم این یه نمونه هست.. همه از همین پستا دیدن..

بنده برچسب افسرده به پیشانی کسی چسباندم؟.. 

من گفتم اینطوری ننویسید.. چون بیشتر افسرده میشید تا سبک.. نگفتم افسرده شدید.. گفتم خدایی ناکرده.. زبانم لال امکان دارد با نوشتن این متون و گوش دادن به این اهنگ ها افسردگی بگیرید..

جواب سوالام چی شد؟
اصن هر چی شما میگید درسته :)

ببخشید، به کارتون ادامه بدید.
متن ویرایش شد
چه تهی شدم ازخدا '_'...
ای وای پرشدم از غیر خاک بسرم
خدا نکنه..

عارفه الزهرا چرا اینطوری میگی:(

تو دانشجوی خدایی مثلا
درسته 
حقیقت تلخیه...
اهوم:(

ممنون از حضورت
چهارشنبه ۵ اسفند ۹۴ , ۱۹:۴۴ خانومــِـــ خونهـ
احسنت بر شما:)
وقتی آدم عاشق خدا باشه خداوند هم عشق انسانی رو همخونه ی عشق الهی میکنه.
همسری پاک به ادم میده:)
چهارشنبه ۵ اسفند ۹۴ , ۲۱:۵۳ امیرمحمد اسکندری همدانی
سلام علیکم 
حدیث قشنگیدی 
فقط منبع سینی قویماموشویز
یاعلی 
علیکم السلام..

منبع رو میگم بعدا.. اخه تو تحقیقم بود ولی اشتباهی فایل پی دی اف تحقیق حذف شده..

برگه هارو هم دادم استاد.. باید از استاد بخوام بده..

ان شا الله میزارم منبع رو

علی یارتون
سلام :)
خوبین؟

نگاهِ من به طلبه ها، شاید بشه گفت مثل نگاهم به باقیِ آدم هاست..
البته تا حدودی..
طلبه اگه خوب باشه، دوسش دارم..
و اگه نه.. خب طبیعتا نمیدارم :)

اما در کل حس خوبی نسبت به طلاب دارم..
یه زمانی خودمم میخواستم طلبه شم..
شاید در آینده شدم حتی.. خدا میدونه :)
سلام خوبم الحمدلله..

شما خوبی خواهر؟:)

اهوم.. :)

ان شا الله هر  چی به صلاحتونه همون پیش بیاد :)

ممنون از حضورت
سلام موفق باشبد یه سوال....
سلام علیکم

ممنون..

یه سوال؟

سلام

خب من دیگه امشب نت رو تعطیل میکنم:(

سلام

ساعت 12:00 هم نیستی؟

12 شب رو میگما

اوههههههههه عامو من اون موقع خواب کهکشانها رو میبینم:))))))


حالاتولدکیه:/

باشه:))

پس خوابای خوش ببینی..

نمیگم

نـــــــــــــــــــــامرد:)

فردا صب باس برم مدرسه

بوگووووووووووووووووو

نمیگم:)
بووووووووووووووووووووگوبعد برو
کار دارم:)
چ قالب های خوشگلی.....دست مریزاد
یه نکته به دوستان بگم، به نظر من هدف خواهرمون از این پست چیز دیگه ای بوده و جای برخی انتفاد دوستان نبود!
همونطور که از عنوان مطلب مشخص هست (حب خدا) موضوع هست
آدم وقتی حب خدا به دلش میشینه از غیر خدا بیزار میشه
حالا خواستن با یه مثالی روزمره این رو بیان کنن
*********
همه عشق ها اگر به خدا برسه لذت داره و ماندگاره... فقط عشق به خدا...در ازدواج ها هم چون هدف الهی است و در اخر به عشق خدا میرسه آدم ،چون به دستور دین عمل کرده این عشق مقدس و ماندگاره و تمام عشق های خدایی

یه مثال دیگه من بزنم: دیدید وقتی یه مدت با قران و صوت قران انس میگیریم دیگه از موسیقی های مجاز تلویزیون هم که بعضا گوش میدیدم خوشمون نمیاد!؟
این لذت بالاتر رو درک کرده قلب ما... و بیزار میشه از غیر خدایی بودن

خدایی باشید
ممنون خواهرم..

بابت نظرتون هم خیلی ممنونم

همچنین ان شا الله

به حق 5تن ال عبا خوابت ببره نتونی اون موقع بیویی وب

(آیکون زبــــــونک)

:))

پست زماندار گذاشتم:)

ساعت 12 خودش منتشر میشه
:))))))))))))))))))))))))))))
:)C

این هم اختراع من..
جمعه ۷ اسفند ۹۴ , ۲۳:۱۶ ماهی سیاه کوچولو
راستش متن توی تصویر خوبه اما حدیث کوچیکی که نوشتین به نظرم همیشه اینطور نیست. نمیشه کلی گفت. محبت غیر خدا لزوما به خاطر خالی بودن جای محبت خدا ایجاد نشده که
و لزوما محبت به جنس مخالف نیست که. خیلی از علاقه و عشقها پشتش خداست که جاودان باقی میمونه.
من مجبور شدم متن رو ویرایش کنم..

ولی تو متن اصلی گفته بودم منظورم از عشق اونی هست که میگن میرم خودکشی کنم و اینا

که این جور عشق و عاشقیا به خدا نمیرسونه ادمو

ینــــــی ته ........ که مهمون دعوت کنی بعد خودت نباشی

نوچ نوچ نوچ

مهمون نواز بد:)C


من خودمم هستم..

اینو برا این گفتم که گفتی خواب بمونم.. یعنی خواستم بگم که خواب بمونم هم این پست منتشر خواهد شد

بیدارم من:)

ینی هیچ راهی نداره

نمیشه یهو تو بیان بلاگ زلزله بیاد:))))

(ینی خباثت تا این حد)

نه نمیشه:)

گفتم که باید چیکار کنی.. تو اون کارو انجام بده بعدا میای میفهمی برای کی بود..

:)

شوخی میکنم ابجیم

خوش بگذره بهتون

جای منم پر کنین

یاعلی:*

میدونم شوخی میکنی:)

چشم

علی یارت

عامو امشب سیم وای فای رو میدم داداشم ببره دانشگاه حالا هی بوگو

(ساعت 12بیا)


اها..

باشه:)
ای خوش آن روز کز این منزل ویران بروم

رخت بر بندم و تا مُلک سلیمان بروم

ادرس کوتاه شده وب:

http://l1l.ir/5i4
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan